Neraka Wail Bagi Orang Solat

Assalamualaikum dan selamat malam..
Sejak dua menjak ni aku selalu lepak library..
Haha.. jangan terkejut, aku ni cume malas nak balik rumah bila gap antara kelas 2jam..
So, tak tahu dah nak lepak mana lepak je la library..
Aku ni suka la jugak membaca, tapi lau macam novel tu kurang sikit laa..
Bukan ape, abstract sangat ayat dia bak kata Pak Su aku.. hahaha
Lain la kalau best jalan cerita dia, especially yang romantic comedy..


Apepun, buku yang aku baca ni bukan novel atau ape yang seangkatan dengannya..
Tapi buku menambah ilmu, mengenai agama dan panduannya..
Tajuk buku ni memang menarik minat aku "Neraka Wail Bagi Orang Yang Solat"
Buku ni karya Ahmad Nazhari.. Ia dijelaskan dengan terperinci oleh beliau..
Haa.. terkejutkan? kenapa orang yang solat pon boleh masuk neraka?
Banyak sebab nya.. sebenarnya benda kecil macam ni kita memang terlepas pandang..
Contahnya macam mencuri dalam solat.. macam mana mencuri dalam solat tu?
Isu tu dikupas dengan mendalam kat dalam buku ni..
Contoh hadis dan ayat al-Quran ada diselitkan sekali..

Aku tak leh nak cerita banyak sebab aku baru bace 100++ muke surat je..
Buku ni setebal 200++ muke surat.. maybe esok nak pinjam dan bagi habiskan kt rumah..
Siapa siapa yang ada kemusykilan mengenai kenapa orang yang solat pon boleh masuk neraka,
boleh la baca buku ni..
Itu saje entry untuk kali ini..


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku