Quick Glimpse Of Vektor 58

Bahasa Melayu nya, Sekilas pandang Vektor 58.
Anda boleh google pasal Vektor 58 ni.
Kalau malas sangat, aku akan eloborate more.
So, teruskan membaca. (itulah agenda sebenarnya. hahaha)

Cerita ni tv series some kind of Transformers tapi made in Malaysia ok!
Aku describe dengan one word "Superb!"
Tengok trailer pun dah boleh rasa teruja gitu.

Aku tak boleh la nak bandingkan dengan cerita Mantera tu,
sebab aku sendiri pun belum tengok lagi.
But then, I am looking forward dengan cerita Vektor 58 ni.
hasil teknik CGI dia memang OHSEM.

Tak percaya?
Tok sah dok buat muka kerut kerut tu aih.
Ce tengok trailer ni..





Chain-FX's first live-action television series 'Vektor 58' follows a story about a bio-mechanical alien that landed on earth and has lost its memory following a terrible landing. However, the alien was taken care of by a girl until they became close friends and throughout that period, he has carried out his life as an ordinary human on earth. But, the alien and the girl’s life changed after the alien’s memory returned.

Story by Muhammad Fasya Daud
Written by Amir Hafizi & Fairul Nizam Ablah
Directed by Roshfaizal Ariffin - excerpt from ChainFX Visual Effect

Vektor 58 ni pun ada official blog.
Boleh pergi sini : Vektor58
News regarding series : http://mynewshub.my/eng/2012/03/vektor-58-thriller-drama-directed-by-locals-2/
Blog yang war-warkan : Orang Perlis Menulis
                                     Nescafeais

Memang cerita ni orang dah cover tahun lepas.
Tapi aku baru tahu tahun ni.
Mengapakah??? (muka tak puas hati)
Tak apalah. Sekurangnya tahun ni ada yang tahu.
Just, aku tak tahu tv apa dan bila akan keluar.

Oh ya. Mana aku tahu pasal Vektor 58 ni?
Aku pegi stalk gambar pelakon cerita dia. hahaha. jujur tak aku?
Sekali sekala stalk. Bukan selalu.
Pelakon ni kau orang pegi la google sendiri.
Aku pun susah payah cari dia. haha.
Aku bagi nama dia. Jefri Jefrizal.
Sesiapa yang tengok cerita Ghost Season 2 kat 8tv mesti kenal dia.
Dia berlakon jadi Inspektor Mazdin.

K,bai. (larikan diri sebelum orang panggil aku stalker tak bertauliah).
Eh, sebenarnya aku boleh jugak cover pasal dia.
Sebab dia pun ada produce movie sendiri. Best jugak
Next entry pulak lah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku