Kulit Bebas Cela : Collagen Plus Vit E

**Updated. Saya tak pakai dah produk ni atas sebab sebab tertentu.

Hah. Dah lama tak update, tup tup nak menaip pasal kecantikan.
Confirm kau orang rasa aku ni dah buang tebiat.
Hahahaha.

Well, perempuan tak kecantikan memang tak dapat dipisahkan.
Aku perempuan jugak kalau kau orang lupa.

Sejarah kulit muka aku memang sangat terrible.
Jerawat batu lah, jerawat sebab resdung lah.
Macam-macam kot.
Then ok sebab guna ubat saranan doktor.
Namun, kusangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari.
Masalah datang balik. Memang rasa stress.
Macam-macam produk aku guna.
Aku pun selalu cerita dalam blog ni.
Jerawat aku mampu berleluasa semula. heh.




Inilah dia penyelamat hidup aku.
Berbajet kan kurang dari RM50.
Kalau nak tempek ubat jerawat pun ok.
Kalau kau orang baca post lama aku banyak mention T3 Mycin.
Sabun dia seketul gitu kena potong sikit dan lebih tu pegi la simpan.
Aku syorkan kau orang guna toner sebab benda alah ni agak susah nak tempek kalau muka kering.
Aku pakai dalam dua bulan result dia memang best oi.
Sunburn kat dahi aku pun hilang. Tak ada dah muka berbelang.
But then, aku makan jugak rumpai laut tu untuk menangani masalah resdung.
Nasihat aku, kau kena tangani masalah kau dari dalaman jugak.

Day cream dia aku pakai masa aku datang bulan.
Sebab agak susah nak cuci kalau kau nak ambil wudhuk.
Buat make up base, hasil dia kulit macam artis korea. feeling sat.
Maksudnya, kau kena ada moisturizer brand pilihan hati. aku pakai Simple. Murah.
Kalau kau orang risau kulit sensitif, jangan risau, kulit aku ni pun super sensitif.
Alhamdulilah pakai produk ni kulit aku tak ada masalah langsung.
Pernah naik merah pakai produk aku beli kat Guardian. !@#$% sungguh
Night cream dia teksture macam bees wax. Pakai sikit saja.
Pakai kena sabar, bukan magik, pakai hari ni esok dah jadi snow white.
Walaupun banyak kena beli, tapi aku rasa berbaloi.
Menangani jerawat+memutihkan. Effektif.
Sama je kalau kau beli satu set kat watson atau guardian.

Sekarang ni aku still pakai, tapi aku dah upgrade ke produk lain.
Harga dalam RM90. Aku alternate kan penggunaan aku. campur. tak kisah.
Sekrang ni aku cuma nak promote Collagen plus Vit E ni.
So, ini gambar selepas pakai Collagen plus Vit E dan gambar sebelum pakai SF.(current product used)




Tinggal parut. Jerawat ada pun sebab sedang datang bulan.
Standard la kan. Sorry, muka aku tak se cun anzalna atau neelopa.


p/s: hasil mungkin berbeza untuk setiap individu. sorry, entry panjang.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku