Muhasabah Diri

Dua, tiga, empat lebih kurang dalam seminggu ni..
Aku banyak buat muhasabah diri..
Perlu mengenal baik buruk diri sendiri..
Mana yang tak elok tu, hendak lah di jauhi..
Cuba untuk memperbaiki kelemahan diri..

Aku sedar banyak sangat kelemahan diri ni..
Dan kalau boleh aku tak ingin kembali ke masa lampau..
Banyak sangat yang pahit untuk ditelan..
Sekarang ni aku cuma boleh banyak banyak kan berdoa..
Berdoa suapaya tidak kembali ke zaman kegelapan tersebut..

Bila dikenangkan memang sedih..
Tapi apakan daya, semua telah terjadi..
Aku harus redha dan terima segala ketentuan..
Aku ingin memulakan jiwa yang baru..
Jiwa yang bebas dari sifat-sifat yang merosakkan diri sendiri..



perjuangan memerlukan pengorbanan.. walaupun perit dilalui namun dengan adaNya disisi, tiada apa yang mustahil


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku