Hitam

Kata orang kita ni ibarat kain putih.
Boleh di corak ikut suka hati kau.

Tapi, bagi aku
aku rasa aku mula hidup aku dengan warna hitam.

Ya, hitam.
Bukan bermaksud hidup aku sering dirundung pilu, sedih dan seangkatan dengannya.
maksud aku, aku mula hidup out of the ordinary.
Lain dari yang lain.

Contoh,
Pemikiran aku.
Pendirian aku.
Kasut aku.
Handbag aku.
Tak ada kaitan. Ha ha ha. Cuma senang nak matching jika berwarna hitam.

Kalau orang lain soalannya "Boleh ke begitu?"
Soalan aku mesti macam ni "Kenapa tak boleh?"
Kalau orang lain kata "Jangan"
Aku mesti buat jugak.
Pendek kata, aku tak suka pemikiran aku disekat.

Kalau aku tak sama macam orang lain,
mesti dapat satu pandanga yang semacam tu.
Ha ha ha. Aku dah biasa.

So, mesti persoalan kau, kau dan kau.
Ye, kau yang sedang baca blog aku ni.
Macam mana aku mewarnai hidup aku ni. right?

Aku warnakan dengan kawan-kawan.
Ala, member bahasa budak budak sekarang.
Member aku macam macam.
Lelaki perempuan.
Manja. Comel. Poyo. Macho. Nerd. Biasa. 
Pelbagai kan?

Kau rasa tak cukup warna ke?
Aku rasa cukup untuk buat aku tersenyum.



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku