Jenis-Jenis Kasut Yang Perlu Ada Ketika Di IPT

Assalamualaikum dan selamat malam.
Hohoho.. selamat bertemu kembali.
Lama benar rasanya tak update blog ni kan kan..
Ok lah, untuk entry kali ni saya nak senaraikan jenis-jenis kasut yang perlu ada ketika berada di IPT..
Info ni sesuai untuk adik-adik perempuan yang baru nak datar ke peringkat IPT..

1. Selipar Jepun
Selipar ni memang penting ok.. Sebabnya untuk ke tandas.. hahaha.. Gunakan selipar ni untuk ke tandas je tau.. Jangan dibawa ke kawasan macam tempat makan ke ape.. Banyak kuman hoi!

2. Pump Shoes/Ballerina
Pump shoes ni sesuai ketika nak berjalan jauh.. Kau sarung dan boleh lah berlari-lari dengan sepantas mungkin jikalau sudah tahu terlambat ke kelas..  memang selesa lah..

2. Kasut Sukan @ Sport Shoes
Yang ni pun penting.. kat IPT nanti mesti juga yang nak bersukan dan beriadah.. seimbangkan kehidupan di IPT.. jangan lupa bawak ok!

3. Kasut Sandal
Kasut ni pun selesa untuk dipakai.. Sesua jika kelas anda berada jauh dari kolej kediaman.. Naik turun tangga tidak menyakit kan kaki anda!

4. Converse
Kasut ni smart lagi stylo.. lagi cantek digayakan dengan skinny jeans atau jeans apa sahaja bersama kemeja.. rockers sangat.. boleh dipakai dihari hujan.. tidak terkena lopak-lopak air yang ada..

5. Kasut Bertutup dan Bertumit
  Hari yang ada presentation, kasut ni memang sesuai.. sebenarnya pemakaian anda pun turut dinilai.. tak perlu tinggi sangat.. janji sedap kaki yang memakai.. Ada jenis 'heels' ada jenis 'wedges', ingat penampilan professional itu penting!

6. Kasut Tumit Tinggi
Kebiasaannya akan ada jamuan makan malam atau dinner di IPT anda.. oleh itu, jangan lupa bawa kasut tumit tinggi untuk digayakan dengan dress atau jubah pilihan anda!


**Boleh saja dibawa kasut-kasut yang fashionable asalkan selesa dipakai untuk berjalan jauh.. ingat berfesyen biarlah bertempat, jangan sampai jadi 'fashion victim'..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku