Nama Nama Bayi

Assalamualaikum dan selamat petang semua..
Hari ni saya asyik tengok gambar baby kawan kawan saya..
Aihhh, jealous la pulak.. saya ni bila lagi.? Tetttt.. :P
Teringat pulak yang saya ni sebenarnya dah simpan nama untuk future baby..
Semangat tak saya.? Hahaha..

Nama baby ni sebenarnya perlu la dititik beratkan dengan maksud di sebalik nama yang di pilih..
Antara nama nama baby yang dipilih ialah:

Perempuan:
1. Adriana Qalesya (Nisbah;Murni)
2. Adriana Qaisara (Nisbah;Permaisuri)
3. Hannah Dahlia (Penyayang&Keimanan;Bunga Dahlia)
4. Hannah Dalili (Penyayang&Keimanan; Pemimpin)
5. Dhia Fahimah (Sinaran/Cahaya;Yang Memahami)
6. Dhia Falilah (Sinaran/Cahaya:Yang Beruntung)

Lelaki:
1. Adam Mikail (Nama Nabi, Ikutan teladan;Malaikat Mikail)
2. Adam Mifzal (Nama Nabi, Ikutan teladan;Teramat Mulia)
3. Hadi Fawwaz (Yang Memberi Petunjuk; Berjaya)
4. Hadi Fauzan (Yang Memberi Petunjuk;Kejayaan, Kemenangan)
5. Danish Safaraz (Pengetahuan,bijak;Dihormati)
6. Danish Safwan (Pengetahuan,bijak;Bersih,Ikhlas)

Ok, itulah sebahagian dari nama nama pilihan saya..
Kenapa saya buat dua set nama tu.?
Owh, mana la tahu kot kot dapat anak 2 lelaki, 2 perempuan ke.. hehe
Macam mana dengan nama pilihan korang.?

Ulasan

  1. bagus dan cantik skali nama2 bayi itu hiks.

    BalasPadam
  2. Nama² yang cantik tapi tak tahu lagi nak pilih yg mana satu .. kena tunggu dulu la .. ^__^

    www.anastasyea.com

    BalasPadam
  3. hehe.. sy ni je yg semanagt dah pilih nama baby :D

    BalasPadam
  4. tq for join...hehehe

    http://zubir5588.blogspot.com/2012/03/nak-pilih-nama-babycer-tanya-blogger-ni.html

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tulis dan kongsikan fikiran anda.

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku