My First Make-up Set

Assalamualaikum dan selamat malam..
Malam-malam yg panas macam ni memang payah la nak dapat ilham..
Dok fikir dari tadi, tiba-tiba dapatlah idea nak update blog ni haa..
Yes, refer kepada tajuk besar kita "My First Make-Up Set"..
Saya start make-up dari umur 16 tahun masa tu form 4 lah kan..
Teruja jugak bila mama saya cakap nak beli make-up khas untuk saya..
Sebelum ni dok try pakai mak punya je.. hehe..
Mama saya beli make-up tu pun sebab saya ada event ape entah kat sekolah masa tu..
Tak ingat dah.. maybe sebab peningkatan usia nih.. hehe..

So, my first make-up set mama pilih brand SILKY GIRL..
Mama saya belikan Pure-Soft Pressed Powder (02 Natural/Casing Warna Pink)
Next, mama belikan Duo Eye Shadow (14-Purple Glitters)
Sampai sekarang saya still ada lagi eye shadow ni..
Jarang pakai, sayang nak buang.. hehe..
Tambah lagi dengan Long-Wearing Eyeliner (02 Black Brown) and
Lash Prism Waterproof Mascara (01 Blackest Black) mascara ni kering, tak sempat pakai sampai habis..
Untuk Blusher (03 Flashing Rose) yang ni pun ada lagi.. jimat betul saya pakai kan..
Lastly, lipstick mama tak belikan, tapi mama bagi lipstick dia Estee Lauder (tak ingat yg mana)
*sekadar gambar hiasan

Macam mana.? Complete kan make up set saya.? hehe..
Girls yang lain ingat lagi tak first make-up brand korang.?
Till then.. good nite :D

Ulasan

  1. ahaa you rmind me about my first make up set syg =p tp mine takde brand lah . masa tu primary school, and yeah I beli 1 set eyeshadow kat mydin. rasanya silky girl belum wujud kot masa tu.
    and masa tu tak paham pasal brand. slow2 beralih ke maybeline .

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tulis dan kongsikan fikiran anda.

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku