Apakah?

Assalamualaikum dan selamat malam sekali lagi..
Sekadar ingin berkongsi dan dijadikan iktibar..

Penah aku terbaca suatu nukilan blog..
Indah nya dimulakan dengan kalimah Bismillah...
Di alukan dengan lafaz Assalamualaikum..
Namun, apakah yang ingin disampaikan didalam hasil nukilan itu?
Aku hanya dapat membaca, kutukan dan kejian..
Satu persoalan muncul di minda ku..
Apekah konsep yang ingin disampaikan?
Dikatakan ingin memperjuangkan dakwah..
Namun masalah politik sentiasa menyebabkan kita sentiasa menjadi tersasar dari landasan Nya..

Aku hanya memerhatikan mereka, melakukan hinaan, cercaan, sedangkan si penulis semestinya ahli bijak pandai..
Bila emosi menguasai akal, maka buruklah akibatnya..
Jangan merasakan mereka salah jadi itu membuatkan kita betul atau berhak untuk menghukum..
Belum tentu lagi kita tidak dihukum di akhirat kelak..
Aku sering tertanya, mengapa atau apakah yang membuat aku ingin menulis..
Menulis dan menarik bersama para pengikut bersama dan menjadi sistem MLM dosa?
Tepuk dada tanya selera.. dan juga tak perlu buat nukilan dengan membuka aib orang lain..
Dan mendapat ribuan follower hanya kerana post post berunsurkan propaganda itu juga bukanlah suatu yang boleh di banggakan..

Mungkin ada yang berpendapat aku cemburu melihat kejayaan mereka,
Tapi bagi aku, aku berpuas hati.. aku masih mencari identiti..
Aku tak perlu menjadi serupa dengan yang lain..
Semoga aku dapat melaksankan apa yang dikatakan..
Anda bagaimana?


p/s: ada exam pukul 2 petang nanti -.-"



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku