Cross Culture Role Play

Selamat malam wahai pembaca sekalian..
Arghhh.. ngantuk gila tapi tak leh tido laaa..
Stress betul.. banyak yang difikirkan..
But now just nak share tentang aktiviti ku pada hari ini..
Pagi tadi aku pegi tolong housemate (Yati, Shida & Kakcik) dalam menjayakan role play..
Aku diberi tanggungjawab untuk bahagian slide show n lagu.. sebab diorang semua berlakon serentak.. tak de orang nak jaga kan.. so aku pon volunteer tolong ^_^
Role play ni diorang buat untuk subjek Cross Culture (pertembungan budaya)eh betul ke? huhu
So, dua kelas telah bergabung untuk menjayakan program ni..
Kelas yang terlibat ialah BBIB4C & BBIB4D..
Diorang ni course International Business..
Aku budak Finance leh pulak tersesat ngan diorang tadi.. hehe..

Untuk role play ni dorang kena berlakon konon nya dari dua negara yang berbeza..
Diorang kena melakonkan 2 cultures in the countries selected by them..
And see how it differ between both of the countries..
Tak kisah la work culture ke, everyday life ke, dialect diorang ke, lebih kurang semua lah.. hee~
Ok let see if i can the order of role play right..
1) US & China-Movie Production,Forbidden Love
2) UK & New Zealand-Wedding of The Year
3) Russia & Indonesia-Business Deal
4) Saudi Arabia & South Korea-Promoting K-Pop in Arabia
5) India & Japan-Movie Production
6) France & South Africa-Business Deal and Romance

Group housemate yang aku tolong tu yang nombor 2 tu..
Tentang perkahwinan Robert Pattinson ngan Haley Greig (orang New Zealand).. hahaha.. kreative diorang nih..
These students really put in 200% effort to make the best role play..
Memang perlu pon sebab masuk dalam carry mark.. confirm dapat A lah semua ni..
And guess what? Group 5(housemate aku jugak,Inash & Ana) yang menang..
Wow.. cayalah.. tak sia sia diorang stay up untuk role play ni..
Inash dapat jadi Best Actress ann Bob (team member diorang jugak) dapat Best Actor..
Wow.. Best... tak rugi aku datang.. Memang enjoy lah!
Something new, something different..
And i can see they are loving it! So do I!


p/s 1: rase nak menari hindustan la pulak bila tengok diorang menari tadi.. ^_^
p/s 2: shahrukh khan menari ngan rain pon best dak?? hehehe..

Ulasan

  1. sys xda pegang watak apa2 kewr?
    erti kata menjayakan ue,menonton sambil memberi sokongan moral ya?

    *maaf,saya buta warna~shit~

    BalasPadam
  2. hahaha.. dah di edit.. sile bace semula.. sowieeee =P

    BalasPadam
  3. bukan course saya pon.. dtg membantu jer..

    BalasPadam
  4. owh~
    slide show dan lagu~
    paham sudaa~
    haha~

    *baca 2 kali,aq nak hadiah!haha~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tulis dan kongsikan fikiran anda.

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku