Majlis Lawatan Dato VC ke KBM..Part 2~

Sambungan.....

Setelah selesai snap2 gmbr org, aku pon menuju ke audi bersama rakan2..

Mase masuk tu audi blom penuh lg..
Bosan2 tu sempat lg snap pic kwn2


Comel tak diorg?? ^_^
( ye..kami mmg semangat nk dgr ucapan dr Ayahanda Dato' VC)



Setelah beberapa ketika..akhirnya Ayahanda Dato' VC pun sampai ke audi yg dipenuhi seramai 4++ org pelajar..
Yeayy!! Sgt friendly.. Senyuman nya memikat hati..
Seperti biase majlis dimulakan dgn kata2 aluan dr Saudari Emcee..
(Suke dgr suara dia..lembut jer..)
Kemudian, diteruskan dgn bacaan doa oleh Ustaz<--lupe name lar =(
Seterusnya nyanyian lagu NEGARAKU dan WAWASAN SETIA WARGA UiTM..
Saudari emcee meneruskan majlis dgn membaca biografi Ayahanda Dato' VC
Wow.. kisah hidupnya mmg memberi sumber inspirasi.
Okeh sini ng terangkn sikit ttg Ayahanda Dato VC..
Nama diberi Dato Prof Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar
(yg UiTMers jgn plak xtau noh..sekeh kang! huhu..)

Antara qualification Ayahanda Dato' VC:

1)D.Phil (Civil Engineering), University of Sussex, U.K. (1992)
2) MSc. (Civil Engineering), Colorado State University,U.S.A,(1980).
3)MSc. (Economics), Colorado State University, U.S.A, (1980)
4)B Eng (Hons) Civil Engineering, IT M, Malaysia,(1977)
5)Registered Professional Engineer, Board of Engineers, Malaysia
6) Fellow of the Institution of Engineers, Malaysia (1999)
7) Fellow of the Academy of Science, Malaysia (2003)
8)Professional Engineer, Board of Engineers, Malaysia

Yang paling aku respect sgt2 ialah..
Guest Professor of Civil Engineering, WAREM,University of Stuttgart, Germany since 2000
Perghhh...mengajar kt Germany kot.. fuyooo... inilah anakMELAYU PERTAMA yg mengajar di GERMAN<--sila perhatikan yg di BESARKAN itu.
Cayalah!!


Sesi dimulakan dgn ucapan dr Ayahanda Pengarah Kampus Dato' Mizan..
Sambil2 mendengar ucapan, diselitkan laungan yg memberi semangat..
TERIMA KASIH DATO SAHOL!!!
UiTM Di HATi KU!!!
Berkobar-kobar semangat aku tgk dak2 melaungkan kata2 ini..huhu~
Kemudian Ayahanda Dato VC memberi ucapan..
Tidak mahu terlalu formal..biarkn dgn gaya santai..relax jer.
(bestlah Ayahanda ni!!)
Antara jenaka yg dibuat..
"Tadi diorg ingt SHAHRUKH KHAN yg turun dr kereta"*muehehehe


Dalam majlis2 spt ni xsah lau xde sesi Q&A atau sesi soal jawab..
Berbagai soalan dan pandangan diutarakan oleh lecturer dan student..
Diantara yg aku suke adalah...
Soalan dr member aku..
" Saya nih de satu prob..mungkin berlaku kt sy sorg kot..
Lepas jumpe balik kwn2 sekolah kami cerita pasal result kt Uni..
Bila sy ckp sy dpt 3.++ diorg ckp 'alah sng jer nk score'.
Mcm pandang hina je kt student UiTM..
Padahal sy study giler2!
So, mcm mane sy nk jwb supaya boleh hentam mereka balik???"
Satu audi terus gelak melekek NGAHAHAHAHAHA!!!~
Kedengaran Ayahanda Dato' VC berkata :JEALOUS!!*doink doink
Ayahanda Dato' VC terus memberi nasihat...
"Tak baik kita gaduh sesama sendiri..
Biar je org nk kata apa, janji kita happy..
"Anger conquer us, silent conquer all"
Bila kita marah ia akan makan diri kita sendiri, tapi bila kita mendiamkan diri semua org suka kita~"
Bagi aku..yg ni mmg antara yg TERBAIK dr Ayahanda Dato' VC..
Cayalah!!

Next is dr Lecturer Bahasa Arab..
"Sy sgt kagum dgn Dato' VC.. Momentum masih lg sama.
At the same time masih lg aktif ..kadang2 kami pon xlarat nk kejar.."
Jawapan yg diberikan oleh Ayahanda Dato' VC..
"Vitamin saya adalah VITAMIN UiTM
(uwaaaa...terharu nyer aku dgr..*sobsob)
UiTM dibina utk membela nasib anak Melayu..
Ia sentiasa memberi sy semangat utk melaksanakan tanggungjawab..
UiTM Di HATi KU"


Amacam, menarik kan??
So, kpd sape2 yg xpegi tadi.. mmg agak RUGI lah anda...hohoho~
Ayahanda Dato' VC adalah seorang VC BERJIWA PELAJAR *hee~
Banyak nasihatnya yg memberi dorongan dan motivasi kpd diri ku ini..huhu~
Itulah sedikit sebanyak amanat dr Ayahanda Dato Vc..
Aku sgt2 suke sbb telah menghadiri majlis keraian ini.
Majlis berakhir dgn sesi penyampaian hadiah..
(gmbr yg baru disnap telah di frame n ber'reben' lg uols *huhu)
Ketika pelajar bersesak sesak nk keluar dr audi..
Kami berlima mengambil kesempatan utk bersalaman dgn Ayahanda Dato' VC..
Waaa...dpt salam cium tgn lg tawww~
(perfume Ayahanda sgt wangi ^_^)
Xsempat ler nk snap gmbr Ayahanda Dato' VC..sedey =(
Tapi..kitog sempat menca'pub' kt kamera sorg leturer nih..
(Ahahahahaha..at least ade la aku bergmbr dgn Ayahanda Dato' VC lau de Fesbuk lecturer tu leh mintak tag..LOL)


Okeh..ble dah abes ceremony aku pon beredar..
(terpisah dr kwn2 sbb lif dh penuh huh!)
Aku pon terhegeh hegeh turun tangga...
Then ble nampak org2 dok lepak kt luar tu aku pon snap beberapa pic diorg..
Muke muke penat ..hahahahaha..
Mau bg penghargaan kpd mereka sbb sudi dtg maa~ ^_^


P/S: 1)Ye..aku tau gmbr aku xde sbb aku asyik bergmbr kt kamera org..hahahaha..
2)Nak tgk cte 3 idiots spt yg Ayahanda Dato' VC sarankan..hehehe
3)Ayahanda Dato' VC jgn lupe yer dtg tgk wayang ngan kami mcm ngan UiTM Induk..=)


~UiTM Di HATi KU~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku