Main Masak Masak 2~

Selamat hari ahad kpd rakyat malaysia..
Sudah mkn ke belum?
Belum? Ish ish ish.. Kecian.. =P
Aku nih baru je pas makan..
Menu hari ni ialah nasi lemak tanpa lemak+sambal telur+timun..
Uishhh.. bunyi cm menyelerakan..
Tapi kan.. nasi lemak tanpa lemak? Cmne tuh?
Nih aku nak citer cikit..
Pada satu hari, sedang aku kebosanan..aku pon try la search resepi kt myresepi.com
Tak tau nak search ape, aku pon type lah nasi lemak..
Sekali keluar mcm2 version daa..
Tapi yg menarik minat aku adelah nasi lemak tanpa lemak..
Sbb nasi lemak nih lg sedap masak gune santan fresh..
So, sesuailah dgn keadaan aku skrg nih..
Di mana The Store tidak menjual santan fresh..
Pendek cite..nasi lemak nih tak guna santan..heheh
Just campak bawang putih, bawang merah, and halia dalam beras yg nk masak nasi..
Gaulkan dan letak garam secukup rase..
Ape lagi.. Aku pon try arr..
Ni lah hasil nye....


Nasi Lemak tanpa lemak.. wangi sbb de bau halia dan bawang..



Sambal Telur~



Hasil yg menyelerakan~ Nyum Nyum =)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku