Lintas Jalan~

Assalamualaikum dan salam satu malaysia..hahaha
Petang2 yg hangat pijor nih adelah nikmat jikalau dpt minum ice blended..masyuk weh!
Teringat pulak kt chocolate cream ice blended kt Big Bear Cafe kt UiTM Arau..hehehe
Sidai baju pon leh kering dlm mase sejam je di hari yg panas ini..
Okeh la..back to our entry title..
Korg dlm sehari, agak2 brape kali lintas jalan?
Sekali? Dua kali? Atau lebih??
Aku lau nak dikira lebih kurg 2 kali lah cross jalan..
Aku selalunye akan cross kt depan The Store utk seberang ke Hotel Avillion..
Memandangkan UiTM terletak diseberang sana..
Lau aku rajin balik umah mase gap 2jam, so jadi 4 kali..
Gagah la jugak berjalan kaki dari umah ke UiTM..
Takpe, exercise.. bile lagi lau bukan time nih kan? hahaha..<--statement jujur
So, selalu nye korg mesti cross kt zebra crossing yg mcm nih...


*Ye..korg mmg pandai.. ni crossing kt Tokyo..hahaha..amek feel sket..

Soalan aku, brape lame korg tunggu utk lintas jalan?
Sampai jalan jadi clear right?
Sedang korg terhegeh hegeh cross jalan, penah tak kereta yg mule2 slow tibe2 jd laju?
Cess...cm xnampak jer yg kte ngah cross kan?
Mmg mcm siot..hahaha
Bila dpt driver yg baik plak, org belakang mesti hon die..right?


Aku cume nk ckp..Setengah drivers mmg mcm HAMPEH!
Bute ke weh? Kami ngah cross kt ZEBRA CROSSING nih!!
Aku slalu ckp kt member2 aku..
Kalau nk cross jalan, cross kt zebra crossing..
Lau ape2, dah jadi salah drivers..
Jangan buat benda yg merugikan diri..huhu
Jangan lupe jugak, sebelum cross pandang kanan, kiri dan kanan..hahaha

Drivers sepatutnya lebih perihatin dlm hal2 cmni..
Tak rugi lau kte COMPROMISE di jalan raya
Slow la sikit ble dah nampak org cross jalan..
Respect kami yg sedang cross jalan nih, baru kami respect drivers balik..
Bg drivers yg kt area sekolah tu, kasi alert..
Tengok ngan dua bijik mate tuh ade tak budak2 ngah cross jalan..
Lau tak naya jer anak org..be responsible lah okeh?




To all drivers,

=PANDU CERMAT JIWA SELAMAT ^_^=



P/S: Aku masih belum ade lesen kereta lg.. =.=

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku