Diari Si Penerjah Blog~

Assalamualaikum semuaaaa...
Sehatkah anda?
Ape aktiviti korg pd hari ni?
Xde? ish ish ish.. meh la kte blogging kt blogger nih..


*gmbr dr Uncle GOOGLE ^_^

Best tau..hehehe~
Okeh la..aku nih bukan nyer nk merapu pjg pon dlm entry kali ni..
Just nk ulas beberapa blog yg aku penah bace lah..
There are some of my favourites..
Mcm Abg Zackzukhairi kte nih..
Best2..mcm2 ade..
Blog ni pon di jadikan tempat utk mengasah bakat2 yg terpendam..
Contoh mcm, picture editing, penulisan novel, atau pun practice merapu..hahaha
But then ade jugak yg very aggresive dlm blog2 diorg..
Aku nih bukan nyer nk condemn sape2 or mane2 blog..
Aku pon baru je nk start blogging..
Basicallly it is from my experiences n my opinions..
Yang mane special and aku rase nk share dgn penerjah blog sekalian..hahaha..
Korg nak bace ke nak komen ke, tu its up to YOU lah kan..
But then, blog jugak org wat utk place of freedom of speech..
Okeh la..mmg byk blog skrg yg asyik nk pro itulah..inilah..
Malas aku nk ckp pjg2..korg paham2 sendirilah...
Malam semalam aku terbaca lah satu blog ni..ape pon aku xingat lah name nye..
Hahaha..nmpak sgt aku anti dgn blog tu..
So, dia tunjukkan satu gmbr ttg kelemahan sorg minah ni..
Aku xtau la sama ada gmbr tu di photoshopkan or original begitu..
But then to think again, what if benda tu betul..tak ke menunjukkan aib seseorang itu??
Tak dpt aku terima dgn akal aku nih..
Serious cm sia!.. <--sori ter'emosi' disitu
So, ko ingat ko tu bagus sgt lah kan nk tunjuk2 aib org??
Dah xde modal nk blogging ker?? *doink doink
Kalau pulak gmbr tu di photoshop kan..
Tak ke nampak cm membuat fitnah?
So, ko ingat lawak lah kan?
Sdg kn dok nak ber amar makruf nahi mungkar lah sgt..
Mcm tak kena jer bro? Kasi komen sikit?

"Bro, pe kata aku amek gmbr ko pastu edit kasi nmpk cm haram?"
Itu lah komen aku kt blog die..
Ahahaha..ade aku kisah..?
Dia pon xkesah utk memalukan pihak2 tertentu..
Korg nampak nk hentam org..
Why not korg try cari solution or pandangan yg membina n post kn kt blog korg..
Baru aku respect kaki2 blogger kt luar sane..
Suara kn pendapat korg supaya mesej korg tu sampai ke jiwa sanubari kitorg penerjah blog..
Bukan lagi di provokasi org2 yg mmg dah sedia ada ngah panas hati..
Aku paham kita semua mmg xpuas hati for certain issue..
But then think about it..
Do we rally have to bring down someone dgn memalukan mereka?
Okeh..aku tau korg mmg ade misi dan visi..aku respect disitu..
Why dont we try to change from a negative side to make it positive..
No harm la brothers..


"Malaysia kita ni kecik jer..
Lau bukan kita yg nak jaga, sape lagi doh???"<--qouted from a friend


=PEACE NO WAR ^_^=



P/S:1) Sebenarnya byk lg aku nk bebelkan..tp bg aku short n simple bleh la..
2)Nak sgt jumpe dgn abg zack zukhairi..
3)Entry kali ni byk carutan..ampun dan maaf dipinta ^_^






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku