Aku dan Mawar~

Assalamualaikum semuaaaa..
Woi laa.. apesal la aku xupdate blog?
Hahaha.. Aku minggu ni dok jiwa kacau pulak.. Adehhh~
Byk aktiviti yg aku try nk masuk..byk la sgt..

Okeh la..back to entry title..Mawar disitu bukan merujuk kpd bunga yg digemari setiap gadis..
Tapi MAWAR itu satu pertandingan menyanyi lagu melayu/asli/klasik..
Tapi sebelum tu, ade wat audition terlebih dahulu..
Audition nih berlangsung selama 2 hari..rabu dn khamis mlm..
Nak start cte, mase tgkp gmbr kelas hari selasa tu, member aku Fiza dok kecoh2 pasal benda alah ni..asalnya dia nk member aku lg sorg ni, Meen, join..
Aku pulak pantang nampak peluang mesti nk ambik kesempatan..Huhu
Memandangkn ade lah budak2 yg aku kenal join, aku pon xde la rase segan sgt..
So, mlm tu aku pon pulun la dok cari minus one utk audition nanti..
Sbb tu la blog xdiupdate kn pada 22/2/2011..

Dalam dok pulun, last2 aku pilih laa lagu ayat ayat cinta dari rossa..
Sbb nya aku penah perform dah lagu nih mase dinner part5..
Lirik dia pon aku dah hafal..cuma nk kne praktis vokal saje..
Next day, kelas seperti biase n menuggu dgn penuh kesabaran pd mlm itu..
Ishh.. Betul ke aku nak masuk nih? Tak masuk leh x?
Hahaha..aku nih mmg suke gempak tp last2 xjadi..
Tapi, aku cuba positive n have confidence utk meneruskan perjuangan..*eceh ayat xleh blah
Aku pon pakai la baju tshirt n jeans ber selipar jepon..hahaha..*buruk sungguh

Sesampai nya aku kt kbm, aku bajet xde lah byk peserta..
Sekali sampai kt audi, tudiaaaa.. ramai la pulak..
Ade yg ngah praktis nyanyi lagi..
Aishhh..dup dap dup dap jantung aku..
Yelah, diorg tu mantap giler weh!
Rase mcm xlayak je aku nih..huhu
Aku pon duk kt kaunter nak isi borang..
Aku pon dok bg can kt org lain isi dulu..
Nk tunggu bg ramai la konon..
Nak tau aku nombor bpe??
No 9..itulah nombor keramat nye..huhuhu
Sementara tgu audition start..
Aku pon dok try dgr2 balik lagu ayat ayat cinta..
Kaji balik..hahaha

Then, audition pon start..
Pendek cte peserta semua mantap2 kecuali akuh ni..huahuahua
Aku tak tau la nape..tp asal aku pilih je lagu ayat2 cinta..org mesti suka..
Aku pon menuju ke pentas..sebelum naik, aku bukak la selipar jepon tuhh..
Aku xmao org tgk aku pakai selipar jepon..bukan tiru imej org lain okeh!
Sekali nyanyi, lari dr music daa.. Xstart q utk nyanyi lagi..adehh..
Naseb baek juri (Encik Harun & En Ramli) suh aku nyanyi balik..
Diorg ckp "Ko ni.. org masuk gear keta, yg ko masuk gear motor nape?" hahaha..
Adehh.. tergelak aku kt atas pentas tuh..
Kire nk kurangkan neves aku la kn..
Bile dah start nyanyi lg skali suara aku ketar giler doh..
Neves sgt2 kot.. tapi audience merangkap peserta mmg bg support..
Sporting giler weh.. siap wat ayun2 tangan lagi..
Aku mmg anggap sebagai experience masuk audition..
Syok..walaupon aku mmg neves giler2 sgt2!
Tapi aku xberundur diri..
Padahal rase cm nk blah je dr audi sblum nme aku dipanggil..huhu
Encik ramli siap ckp "sila bg tepukan kpd (aku) sbb berani mencuba audition ni"
Terharu nye akuuu..tapi lagu rossa itu rosak sudahhhhh..hahahaha
I really appreciate this experince..
Walaaupon aku masih rase xcukup utk aku improve diri aku..
That is why aku sign up utk presentation skill pulak..
Wish me all da best.. ^_^



It's not who you are that holds you back, it's who you think you're not. ~Author Unknown

Ulasan

  1. wah...!! sangat berani... hehehe...
    caya lah!! kalau akk, da lame cabut.. silap2, borang pun xisi.. ;p

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tulis dan kongsikan fikiran anda.

Catatan popular daripada blog ini

Kisah Terseliuh Lutut Yang Dahsyat

Product Review : D'Herbs Set Lunas R'sdong

Kulit Yang Sihat Impianku